Vaiko laikysena – geros sveikatos atspindys
Vienas svarbiausių sveikatos raidos laikotarpių yra vaikystė. Šio laikotarpio elgsenos ir gyvensenos ypatybės bei požiūris į sveikatą dažnai lemia viso tolesnio gyvenimo kokybę. Esama daug rizikos veiksnių, turinčių neigiamą įtaką sveikatai. Nuo pat mažens reikia tobulinti individualias sveikatos stiprinimo žinias bei įgūdžius, kad išmoktų kontroliuoti savo sveikatą, aplinką, išvengtų ligų.
Skaityti daugiau: Vaiko laikysena – geros sveikatos atspindys
Rotavirusinės infekcijos profilaktika
MAŽAIS ŽINGSNELIAIS Į DARŽELĮ
Kiekvieną rudenį lopšelio-darželio duris praveria patys mažiausi mūsų ugdytiniai. Pradėjus lankyti darželį, daugelio tėvelių širdyse apsigyvena nerimas - atėjo akimirka, kai reiks išsiskirti su savo vaiku. Mažasis taip pat jaudinasi… Jiems nepatinka permainos, kaita, ypač, kai ta kaita reiškia palikti namus, tėvelius. Mes, auklėtojos, taip pat išgyvename nerimą ir rūpestį, nes turime surasti takelį į kiekvieno mažylio pasaulį.
Lavinkime vaiko kalbą drauge
Spalio 27 d. įvykusiame mokytojų tarybos posėdyje logopedė J.Aksomaitytė plačiai apžvelgė ketverių – penkerių metų vaikų kalbos raidą. Suaugusieji džiaugiasi bei didžiuojasi pirmaisiais vaiko žodžiais, sakiniais, gebėjimu laisvai reikšti mintis, stebėdamiesi greita vaiko kalbos raida. Jei vaiko kalba neatitinka tėvų lūkesčių, jie jaudinasi dėl tariamo kalbos vėlavimo. Tėvų nerimą sustiprina tai, kad, leisdami vaiką į ugdymo įstaigą, pastebi, kad kiti vaikai kalba geriau, nei jų mažylis. Mes, suaugusieji, turime žinoti vaiko kalbos raidos ypatumus ir būdus, kad galėtume padėti vaiko kalbos plėtotei. Siūlome paskaityti logopedės pranešimą ,,Ketverių – penkerių metų vaikų kalbos raida“.
KALBA – PAGRINDINĖ BENDRAVIMO PRIEMONĖ
Kalba – neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis. Kalba mums leidžia bendrauti su kitais: dalytis mintimis, jausmais, prisiminimais. Megzdami ir palaikydami socialinius ryšius, perimame ankstesnių kartų patirtį ir sukauptą žmogaus bei pasaulio pažinimą, pasijuntame esantys vienos visuomenės, vienos tautos – unikalios ir nepakartojamos bendruomenės – dalimi. Tik bendraudami su kitu mes suvokiame savąjį AŠ, savo individualumą, jį išreikšdami kalba. Kalba mums suteikia galimybę išreikšti savo kūrybinį potencialą, meninius polinkius, kurti grožinę literatūrą, patirti estetinį malonumą. Kiekvienam iš mūsų kalba – tai pagrindinė bendravimo priemonė, vartojama įvairiose situacijose. Vien dėl gebėjimo fiksuoti kasdieninius bendravimo įvykius, kalba tampa būdu pažinti patį žmogų, visuomenę.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos raida
Kalba – tam tikrų ženklų sistema, kuri vartojama norint ką nors pavadinti, išreikšti kokius nors jausmus ar mintis. Suaugusieji yra perpratę gimtosios kalbos sistemą, praktiškai įvaldę kalbėjimo įgūdžius. Kalba gaunama ir perteikiama informacija apie pasaulį ir save. Suaugusieji patys pasirenka leksines, sintaksines bei fonetines priemones, kurios mūsų kalbai labai reikalingos. Kalba savaime neišsivysto. Ją vaikas išmoksta bendraudamas su suaugusiaisiais, pamėgdžiodamas juos ir jų padedamas. Bendrauti su vaiku būtina nuo pat ankstyvosios vaikystės. Kuo daugiau nuo mažens su vaiku bus bendraujama, tuo lengviau ir sėkmingiau vaikas mokysis kalbos.